خبرهايي كوتاه از روستا

*بازگشت چند تن از اهالي زيارت كعبه،خانه خدا،حاج محمدعلي(بلند)و همسر ومادرش به همراه داماد خود ابوالفضل بهشتي از زيارت خانه خدا برگشتند و پنجشنبه شب نيز وليمه اي به اهالي زرقان دادند.

*همسر مرحوم حج رمضان يا ساده تر مادر حسين رسولي پنجشنبه 29 خرداد فوت نمود، خدايش بيامرزد

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 31 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تصادف عامل فوت پاسدار جوان زرقاني در مشهد مقدس

انا لله و انا اليه راجعون

ديروز مرحوم سيد حسن رضوي نژاد فرزند سيد محسن براثر تصادف با موتور سيكلت جان خود را در مشهد مقدس از دست داد.

سيد حسن جوان بسيجي و پاكدلي بود كه از ميان ما رفت ،

مرحوم سيد حسن رضوي نژاد در سال 1372 در مشهد مقدس متولدشد ، وي پس از فارق التحصيلي در مقطع كارداني تربيت بدني به تازگي به استخدام  سپاه حفاظت فرودگاه درآمده بود كه دست تقدير خطي بر زندگي وي كشيد.

خداوند صبر و شكيبايي را  نصيب خانواده اش بگرداند.

خواندن فاتحه براي پاسدار عزيز سيد حسن رضوي نژاد را فراموش نكنيد

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

*چشنواره غذاهاي سنتي روستاي زرقان برگزارشد

ديروز93/3/25 بعداز ظهر جشنواره غذاهاي سنتي روستاي زرقان در دو بخش آش و نان محلي برگزار گرديد، امسال اولين سال برگزاري اين نوع جشنواره در روستا بود،خانم هاي زرقاني ديروز تمام سليقه خود را به كار بسته بودندتا نمايشي تمام از كدبانويي خود به نمايش بگذارند.

مسابقه آشپزي جمع زيادي از خانم هاي روستا را به حسينيه زرقان كشانده بود تا هنر آشپزي و پخت نان محلي را تماشا كنند،

انواع آش با تزييينات متنوع و نان هاي محلي (نان گردويي،قطمه،روغني،قلفي و نان هاي سنتي ) سفره رنگيني از هنر آشپزي در روستاي زرقان بود

در پايان اعلام شد؛ به تمام شركت كنندگان در اين جشنواره هديه اي به رسم ياد بود اهدا خواهد شد

تصاوير زيبا اين جشنواره قرارداده خواهد شد.

*دومين زمين واليبال در زرقان نيز تجهيز شد تا جوانان روستا دغدغه بازي نداشته باشند

* امروز صبح 93/3/26 موسي الرضا زرقاني براي زيارت خانه خدا به حج عمره رفتند

*جمشيد جغتايي نانوايي سه تنوره خود در روستاي زرقان افتتاح كرده ، ولي هنوز مشكل نان در روستا كامل حل نشده و هنوز خانواده ها دغدغه صف ايستادن هاي طولاني و نان نرسيدن را دارند.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: دو شنبه 26 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زرقانی که من می شناختم (2)

.....ما خیلی نوجوان بودیم و یک گروه کوچک درست کرده بودیم که پایگاه مان مسجدی بود که مردم به آن می گفتند «مسجد مندلی». این مسجد که امروز دیگری اثری از آن نمانده در ابتدای قسمتی قرار داشت که باغها شروع می شد. یک طرف راه می امد به کوچه باغ بالا و یک طرف می رفت به بالاده و یک طرف می رفت به قسمتی که مردم به آن می گفتند «حیاط شوی» و یک طرف هم می رفت به «کیشمون». من نمی دانم وجه تسمیه این نامها چیست اما هر کدام از این نامها بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی زرقان را می سازد و نباید بگذاریم که این نامها از یادها برود و از زبانها دور بشود. این نامها و صدها نام دیگر که در زرقان هست مثل «باز بجندر»، «باز علی کودر»، «پشتة بستوا»، «قلعه سریون»، «شفت ملحود»، «النگیون» و خیلی جاهای دیگر که من هم نمی دانم هر کدام بخشی از هوبت فرهنگی زرقان است و باید آن را برای آیندگان حفظ کرد. همچنین نامهای درون خود روستا مثل باز چهل دختر، روی قتلگاه، در قلعه بالا و خیلی جاهای دیگر....

براي مشاهده متن كامل به ادامه مطلب برويد

 

onLoad and onUnload Example


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مسابقه آشپزی در روستای زرقان                                                                 روز یکشنبه 1393/03/25 مسابقه آشپزی ونان محلی در روستای زرقان بر گزار میگردد،  مسئولیت برگزاری این مسابقه با پایگاه مقاومت بسیج خواهران زرقان می باشد،  مسابقه بین خواهران زرقان اجرا خواهد شد  شرکت کنندگان اجازه دارند فقط 2غذا سرو نمایند، آش محلی و نان سنتی،  تزئینات و مزه از جمله آیتم های مورد بررسی داوران  این مسابقه خواهد بود.

شرکت برای عموم خواهران آزاد است

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 24 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

زمزمه دعای ندبه در کنار مزار شهدا

امروز صبح  اهالی با حضور بر سر مزار شهدا  دعای ندبه را با هم خواندند،  حجه الاسلام صفائیان قرائت دعا را بر عهده گرفت.  مکان برگزاری دعا در کنارقبور مطهر شهدا و راه بین قبور شهدا و قبور رفتگان اهالی آماده شده بود . جوانان روستا در برگزاری مراسم فعالیت بی نظیری داشتند  عده ای جارو می کردند  عده ای صوت را تنظیم  و عده ای مسئولیت صبحانه را برعهده داشتند . هر نفر توان خود را برای برپایی مراسم دعا به کار بسته بود.  هیئت امنا مسجد جامع زرقان وهیئت امنا حسینیه اسلام آباد توان و امکانات خود را بسیج کرده بودند .      دعا که شروع شد در مدت کمی جمعیت زیادی برای قرائت دعا آمدند  جمعیت باعث شد تا عده ای نتوانند بر روی حصیرپهن شده برای دعا جا بگیرند و در گوشه و کنار نشسته بودند  حجه اسلام صفائیان در بین دعا گریزی به مصیبت های وارده به اهل بیت را، روضه خوانی می کرد وجمعیت بر مصیبت اهل بیت گریه.

در پایان حجه الاسلام صفائیان دعا کرده واهالی آمین گفتند و پذیرایی صبحانه در محل حسینیه اسلام آباد جنب مزار شهدا به اهالی داداه شد  و مراسم پر فیض دعای نده به پایان رسید .

*تصاوير پس از آماده شده بارگزاري خواهد شد

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 24 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

چه خبرا از زرقان؟

جشن ميلاد امام زمان (عج) امشب در روستاي زرقان برگزار ميگردد،جشني پر از شادي،شيريني و خنده

جمعه 23خرداد ، گلزار شهداي زرقان عطرآگين از حضور اهالي و قرائت دعاي ندبه، فردا ساعت 7 صبح دعاي ندبه در محل گزار شهداي زرقان برگزار مي شود تاهم اهالي همنوا با شهيدان دعاي ندبه را زمزمه كنند و هم تنوعي در برگزاري دعاي ندبه در روستا باشد.

فردا جمعه 23 خرداد نيروي انتظامي واحد هاي گشتي خود را در مسير باغ هاي زرقان مستقر خواهد كرد، نيروي انتظامي بنا به درخواست شوراي اسلامي روستا گشت زني خواهد كرد تا مقداري وضعيت نابه سامان رودخانه هاي تفريحي زرقان سامان يابد و امن تر گردد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

واكسيناسيون تب برفكي امروز براي دامهاي زرقان

امروز 93/03/20 دامپزشك دامپزشكي شهرستان جغتاي به روستاي زرقان خواهد آمد تا دامهاي روستاي زرقان را در برابر بيماري تب برفكي واكسينه كند.

ديشب در اعلاميه كه از بلندگوي روستا خوانده شد از كليه دامداران  خواسته شد در ميدان سرخني جمع شوند تا با دامپزشك به محل نگهداري دامهايشان بروند .

اما تب برفكي چيست؟

تب برفکی یا «بیماری دهان و پا» (به انگلیسی: Foot-and-Mouth Disease) یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانوادهٔ گاوسانان می‌شود. این ویروس عامل بیماری در ابتدا به مدت دو تا سه روز تب شدید ایجاد نموده و متعاقباً تاولهایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌شود که ممکن است پاره شده و موجب لنگش حیوان شود. این بیماری بسیار واگیردار است و قطرات آیروسل دفع شده از حیوان آلوده، تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل نقلیه، البسه آلوده و حیوانات شکارچی اهلی و وحشی موجب گسترش بیماری می‌شوند. این بیماری بعنوان طاعون برای صنعت دامداری محسوب می‌شود. کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه نمودن حیوانات مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم نمودن میلیون‌ها راس دام است.

گاو، گاو میش، گوسفند، بز، خوک، گوزن و آهو به بیماری تب برفکی حسا س می‌باشند.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مهمترين اخبار چند روز گذشته در روستاي زرقان

*راه اندازي اينترنت ADSL تا چند روز آينده در روستاي زرقان ، مسئولين برسر قول خود اين بار باقي خواهند ماند آيا؟

*تغيير شماره تلفن هاي ثابت روستا زرقان؛همزمان با حذف كد بين شهري تلفن ها، شماره تلفن هاي روستا در آينده اي نزديك تغيير كرده و 8 رقمي خواهد شد.

*جابه جايي ستون هاي خطوط مخابرات در روستاي زرقان: در چند روز گذشته شركت مخابرات در حال جابه جايي ستون هاي مخابرات در زرقان بوده است ، علت اين جابه جايي تعريض كوچه  و ... بوده است.

*فنس كشي اطراف خانه بهداشت زرقان: بالاخره پس از سالها خطر پرت شدن از خيابان اصلي به سمت خانه بهداشت با فنس كشي رفع مي گردد؛خانه بهداشت زرقان به دليل اختلاف ارتفاع 5متري با سطح جاده آسفالت،خطر پرت شدن وسايل نقليه را داشت،  پيچ خطرناكي كه دقيقاً از كنارخانه بهداشت مي گذرد ، بالاخره مسئولين مركز بهداشت تكاني به خود داده و درحال فنس كشي اطراف خانه بهداشت هستند.

*ساخت پارك كودك چند روزي است كه در محل قبرستان مردگان روستا ادامه دارد تا اولين پارك كودك زرقان ساخته شود،فضاي كم و قرارگرفتن در جنب قبرستان روستاي زرقان از جمله انتقادات وارده به اين پارك مي باشد ، به نظر شما روح لطيف كودكان روستا بازي در كنار مردگان را مي پذيرد؟

*برگزاري نمايشگاه فرهنگي بصيرتي  از جنايات وهابيت در سوريه،روز پنجشنبه 3/15 نمايشگاه فرهنگي بصيرتي  از جنايات وهابيت به صورت بنر  درمحل مسجد جامع روستا  توسط پايگاه مقاومت بسيج شهداي زرقان در معرض ديد عموم قرارگرفت ، اين نمايشگاه گوشه اي وحشيگري وهابيت عليه شيعيان سوريه رابه نمايش گذاشت .

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 17 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خاله معصومه همسر مرحوم محمد فرزند ابراهيم ملااحمد به ديار باقي شتافت

خاله معصومه پس سالها خانه نشيني به دليل مشكلات جسمي حركتي چند روز قبل دچار سكته مغزي شد و در بيمارستاني در سبزوار بستري بود ، تا اينكه  امروز صبح نداي حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت.

روحش شاد ويادش گرامي باد.

براي شادي روح آن مرحومه فاتحه اي ختم نماييد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رئيس تربيت بدني جغتاي:روستاي زرقان در اولويت ساخت سالن سرپوشيده

ديروز بعداز ظهر93/03/07 رئيس اداره تربيت بدني شهرستان جغتاي از وضعيت زمين واليبال روستاي زرقان بازديد كرد.

وي كه به دعوت دهياري روستا به زرقان آمده بود ضمن بازديد از محل زمين موقت واليبال روستا ، از زمين اختصاص يافته جهت ساخت سالن ورزشي نيز بازديد كرد.

دهيار روستا مشكلات ورزش جوانان روستا را براي جناب آقاي يزدي رئيس تربيت بدني جغتاي بيان نمود ، دهيار همچنين نامناسب بودن اين زمين را به دليل قرارگرفتن در منطقه مسكوني و مزاحمت هايي كه براي همسايگان ايجاد شده است بيان و از رياست تربيت بدني جغتاي درخواست ساخت سريعتر سالن سرپوشيده روستا را نمود.

يزدي نداشتن اعتبار كافي براي ساخت سالن سرپوشيده را مشكل اين اداره ذكر و وبه دهيار روستا قول داد زرقان در اولويت ساخت سالن سرپوشيده قرار دارد، وي همچنين درجواب درخواست جوانان و كمبود توپ و تور ،قول تأمين چند عدد توپ و تور نمود.

جوانان سرمايه هاي روستاي زرقان هستند و حداقل انتظاري كه از مسئولين دارند، مكان مناسب براي غني سازي اوقات فراغت خود است

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

باخت روستاي زرقان از حطيطه در مسابقه دوستانه واليبال

ديروز بعد از ظهر 6خرداد ماه 93 ،مسابقه دوستانه اي بين تيم واليبال روستاي حطيطه و تيم منتخب واليبال روستاي زرقان برگزار گرديد

كه در نتيجه تيم منتخب واليبال روستاي زرقان در سه گيم متوالي بازي را به تيم واليبال حطيطه واگذار نمود.

تيم منتخب واليبال روستاي زرقان از بين جواناني تشكيل شده بود كه نزديك به سه هفته از افتتاح زمين واليبال روستاي زرقان ،در اين زمين به صورت غيرحرفه اي بازي مي كردند.

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جشن مبعث رسول گرامي اسلام در روستا برگزار گرديد

همزمان با شب مبعث رسول گرامي اسلام ، جشني در مسجد جامع روستا برگزار گرديد.

در اين جشن علاوه برخواندن اشعار مذهبي توسط مداحان، مسابقه اي نيز بين نوجوانان توسط حجة الاسلام صفائيان اجرا شد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عجايب زرقان

قبل از عيد يكي از اهالي روستاي زرقان تنه درخت بريده شده سپيداري را در جلو منزل خود ،براي عبور كابل برق در زمين قرارداده بود ، اما به دلايل فني و نامناسب بودن مكان كابل برق منزلش از روي اين ستون عبور نكرد ، اكنون پس از گذشت سه ماه ستون برق سبزشده و شاخ وبرگ دارد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: یک شنبه 4 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , zarghan20.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com