سال نو مبارك باد

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فوت یک زن  زرقانی بر اثر خواب آلودگی  در جاده جغتای به چهارراه برغمد

دیروز حوالی ساعت 6 صبح یک دستگاه خودرو پراید در روی پل نزدیکی روستای ارگ از جاده خارج می شود، طبق گفته افرادی که بلافاصله به محل حادثه رسیده بودند ، خودرو پس خارج شدن از جاده حدود 10 متر در هوا معلق بوده است و پس از رسیدن به زمین چند بار دور خود می چرخد و بالاخره ثابت می شود اما....

اینبار نه دیدن فیلم های پلیسی و نه فیلم های بدلکاری ، بلکه حادثه خبر نمی کند.

از سه سرنشین خودرو ، 2 سرنشین جلویی به خاطر بستن کمربند از مرگ حتمی نجات می یابند اما سرنشین صندلی عقب خودرو به علت ضربات شدید فوت می نماید.

اگر رانندگان محترم هنگامی که احساس خواب آلودگی یا خستگی می نمایند ، توقف نموده و استراحت نمایند هیچگاه اتفاقات اینچنینی رخ نمی دهد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

توزيع مرغ تعاوني در روستاي زرقان

مرغ تعاوني نيز بالاخره به روستاي زرقان رسيد.

100 كيلو مرغ تعاوني در روستاي زرقان در آشپزخانه آقاي ميرزاعلي زرقاني توزيع  گرديد، به گفته آقاي ميرزاعلي زرقاني در مرحله اول به هر خانوار يك عدد مرغ داده شد  با توجه به جمعيت تنها به يك پنجم خانوارهاي روستاي زرقان رسيد و اگر اداره بازرگاني سهميه بيشتري بدهد خانوار ها مي توانند مرغ بيشتري دريافت كنند.

در حال حاضر قيمت هر مرغ تعاوني منجمد 4،850 تومان است.

البته آقاي ميرزا علي زرقاني از مشكلات دريافت مرغ تعاوني نيز گفت، لذا مردم روستاي پرجمعيت زرقان از مسئولين  انتظار دارند با توجه به جمعيت سهميه بيشتري براي زرقان در نظر بگيرند

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گرفتار شدن تراكتور برف روب زرقان در برف

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

جديدترين تصاوير ديدني از برف 18 اسفند زرقان

 

onLoad and onUnload Example


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تلف شدن 2 رأس گوسفند بر اثر بارش شديد برف و فروريختن حياط مسكوني در زرقان

ديروز جمعه براثر ريزش بام يك طويله 8 رأس گوسفند آقاي شرويه زرقاني زير آوار ماندند.

به علت بارش شديد برف 17 اسفند ماه و انباشته شدن برف بر روي بام منزل مسكوني آقاي شرويه زرقاني ، بام قسمتي از منزل ايشان فروريخت، كه باعث گرفتار شدن گوسفندان ايشان در طبقه زيرين خانه اش شد.

طبق گفته اهالي 8 رأس گوسفند زير آوار مانده بودند كه با تلاش صاحبخانه و همسايه ها 4 رأس از اين گوسفندان سالم بيرون آورده شدند و 2 رأس ديگر مجروح و 2 رأس ديگر تلف شدند.

ديروز همچنين قسمتي از منزل مسكوني آقاي سيد مسيح الله زرقاني نيز بر اثر بارش برف فروريخته بود.

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

بارش سنگین برف در روزهای پایانی سال و کمبود امکانات برف روبی روستای زرقان
در حالی که تنها چند روز تا پایان سال 91 باقی مانده و بسیاری از درختان نزدیک روستا شکوفه هایشان باز شده بود از دیروز بعد از ظهر بارش سنگین برف شروع شده و همکنون نیز ادامه دارد ، این بارش نزدیک به 50 سانتی متر می رسد ، هنوز راههای اصلی روستا باز نشده است چه رسد به راههای فرعی  وکوچه پس کوچه هایی که امکان رفتن تراکتور وجود ندارد، هنوز پشت در خانه ها تلی از برف جمع شده است.
خداوند برف خود را برای بندگانش فرستاد.
onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

توزيع برنج دولتي در روستاي زرقان

درحال حاضر برنج هاي دولتي فقط در مكان هاي تعيين شده در شهر جغتاي توزيع مي شود و مردم روستا ها اغلب يا بي خبر بودند يا بدليل بُعد مسافت امكان رفتن به جغتاي را نداشتن ، اما اكنون با تلاش دهيار روستاي زرقان 150 كيسه برنج دولتي سهم روستاي پرجميت زرقان شد.

به گفته آقاي حسين زرقاني دهيار روستا در جلسه اي  كه بين دهياري و بخشداري برگزار شد قرارشد 10 تن برنج دولتي بين روستاهاي جغتاي توزيع گردد، كه از اين 10 تن : 5 تن سهم بخش هلالي و 5 تن سهم بخش مركزي مي باشد،و همچنين اين سهميه فقط در روستاهاي پرجمعيت توزيع گردد.

توزيع برنج بين مردم  با توجه به تفاوت قيمتي كه فروش آزاد و دولتي آن دارد اگر سهميه اي باشد بهتر است، مزيت توزيع در روستاها و سهميه اي كه براي خانواده ها در نظر گرفته شده بود روشي كارآمد بود ، اما در شهر ها بدليل شلوغي و ناشناس بودن دريافت كنندگان برخي مواقع بعضي افراد بيش از سهميه خود دريافت مي كنند.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پايگاه بسيج فعالترين نهاد فرهنگي روستاي زرقان

در روزگار ما هر زمان كه بحث فرهنگ پيش مي آيد نگاهها به سوي سازمانها و ادارات دولتي مي چرخد و همه انتظار دارند تا وزارت ارشاد يا بخش هاي فرهنگي زير مجموعه آموزش و پرورش يا شهرداري ها و بخشداري  در زمينه سامان دادن و اجراي برنامه هاي فرهنگي   پيش قدم باشند.

اما در كنار اين ادارات و سازمانها ، پايگاههاي بسيج نيز با احساس مسوءليت در قبال فرهنگ مردم و بصيرت بخشي به آنها فعالند.

پايگاه بسيج روستاي زرقان بيش از 30 سال است كه در زمينه هاي مختلف و با برنامه هاي متنوع خود به فعالترين ننهاد فرهنگي روستاي زرقان تبديل شده است .

بارزترين فعاليت فرهنگي پايگاه بسيج زرقان طرح صالحين مي باشد،طرحي هدفدار در جهت بالا بردن سطح فرهنگي و آگاهي بخشي به جوانان ونوجوانان روستا. در اين برنامه بحث هاي گروهي در خصوص علاقه ها،مشكلات و آگاهي بخشي فرهنگي ،سياسي و اجتماعي جوانان انجام مي گردد.همچنين در مناسبت هاي مختلف ديني و ملي برنامه هاي مناسبتي اجرا مي گردد.

 

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همسر شهيد حاج علي زرقاني به ديار باقي شتافت

پنجشنبه 91/12/10 هسر شهيد حاج علي زرقاني پس از سالهخا دوري از همسر گراميشان به ديار باقي شتافت.

مراسم ختم  شنبه 91/12/12 برگزار مي گردد.

روحش شاد و يادش گرامي باد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

از ديروز بعدازظهر بارش برف در زرقان شروع شده بود و تا پاسي از شب ادامه داشت ، بارش برف تقريباً به 2 سانتي متر رسيد.

اما برف زرقان زيباست ، از زرقان كه به سمت حطيطه و سپس جغتاي مي آيي بارش برف بسيار كم و در مناطقي مثل جغتاي اصلا وجود ندارد ، شايد اين نوع آب وهوا نيز از خصوصيات منحصربه فرد زرقان است.

زيبا باشي زرقان

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بارش بهاري باران در زمستان زرقان

از ديروز  بارش باران در روستا شروع شده و تا امروز صبح ادامه داشت ولي به علت سرد شدن هوا قطره هاي باران تبديل به برف شد و برف باريد تا كم كم باران بهاري جاي خود را به برف زمستان بدهد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آتش در كمين زرقان

يادمه وقتي بچه بودم خانه حاج ميرزاعلي ميرزامجيد در يك شب به نظرم تابستاني  آتش گرفته بود ، شعله هاي آتش همچون فواره آتش فشان شعله مي كشيد در آن زمان آب لوله كشي هم نبود تا با شيلنگ آب پاشي كنند ، مردم با هر وسيله اي ساكنان خانه را از پنجره پشتي خانه (تنها پنجره اي كه آتش به آن سرايت نكرده بود) خارج كردند ، سپس با سطل، آب بر روي آتش مي ريختند، سطل ها دست به دست مي شد تا آتش خاموش شود، در آن دوره تلفن فقط در مخابرات وجود داشت ، به آتش نشاني جغتاي زنگ زده بودند ولي دير رسيد. خانه تقرباً سوخت اما مردم از تلاش خود براي خاموش كردن دست برنداشتند ، يك نفر كه يادم نيست كي بود چنان با سطل آب را تا ارتفاع 4 متري مي پاشيد كه گويي در نبرد واقعي با آتش سركش بود. يا چند سال پيش كه انبار كاه ذبيح الله آتش گرفت مردم با استفاده از لودر خاك بر روي آتش مي ريختند تازه وقتي آتش خاموش شده بود ماشين آتش نشاني از جغتاي آژير كشان آمد.

آيا مسئولين  شهرستان تا حالا اين سوال را از خود پرسيده اند كه اگر در روستاها همت اهالي نباشد چه بر سر جان ومال اهاي بر حوادث ناشي از آتش خواهد آمد .

اهالي روستاي زرقان از مسئولين شهرستان جغتاي انتظار دارند لااقل براي روستاي بزرگ و پرجمعيتي همچون زرقان يك ايستگاه آتش نشاني ثابت تأسيس كنند تا در مواقع ضروري كمك حال اهالي باشد.

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , zarghan20.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com