عيد نوروز  باستاني . عيد ايرانيان . سال نو مبارك

مقدمه

نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز مردم مناطق مختلف فلات ایران نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است. نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها تعطیل رسمی است. مجمع عمومی سازمان ملل در نشست ۲۳ فوریه ۲۰۱۰ خود، ۲۱ ماه مارس را به ‌عنوان روز جهانی نوروز، با ریشهٔ ایرانی به ‌رسمیت شناخت و آن را در تقویم خود جای داد. در متن به تصویب رسیده در مجمع عمومی سازمان ملل، نوروز، جشنی با ریشه ایرانی که قدمتی بیش از ۳ هزار سال دارد و امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر آن را جشن می‌گیرند توصیف شده ‌است. پیش از آن نيز در تاریخ ۸ مهر ۱۳۸۸ خورشیدی، نوروز توسط سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، به عنوان میراث غیر ملموس جهانی، به ثبت جهانی رسیده ‌بود..

عيد نوروز در روستاي زرقان جشن فرهنگي است كه مانند ديگر ايرانيان اهالي برگزار مي كنند. تمام اعضاي خانواده در لحظه تحويل سال در كنار سفره هفت سين مي نشينند و براي داشتن سالي پر بركت براي خو د و خانواده شان دعا مي كنند  ، بعضي از اعضاي خانواده مشغول خواندن قرآن هستند ، لحظه تحويل سال نو تمام اعضاي خانواده با هم دعاي تحويل سال را مي خوانند و سپس با يكديگر روبوسي مي كنند، ابتدا خانواده ها به ديدار بزرگترهاي فاميل مي روند . در اينجا شور  ونشاط كوچكترها ديدن دارد به طوري كه وقتي به آنها نگاه مي كني به ياد دوران كودكي خود مي افتي

زمان نوروز
جشن نوروز از لحظه اعتدال بهاری آغاز می‌شود. در دانش ستاره‌شناسی، اعتدال بهاری یا اعتدال ربیعی در نیم‌کره شمالی زمین به لحظه‌ای گفته می‌شود که خورشید از صفحه استوای زمین می گذرد و به سوی شمال آسمان می‌رود. این لحظه، لحظه اول برج حمل نامیده می‌شود، و در تقویم هجری خورشیدی با نخستین روز (هرمز روز یا اورمزد روز) از ماه فروردین برابر است. نوروز در تقویم میلادی با ۲۱ یا ۲۲ مارس مطابقت دارد. در کشورهايی مانند ایران و افغانستان که تقويم هجری شمسي به کار برده می‌شود، نوروز، روز آغاز سال نو است. اما در کشورهای آسياي مركزي و قفقاز، تقويم میلادی متداول است و نوروز به عنوان آغاز فصل بهار جشن گرفته می‌شود و روز آغاز سال محسوب نمی‌شود

onLoad and onUnload Example


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عيد نوروز

و حلول سال 1391 مباركباد

 

 

 

 

 

 

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 زرقان سلامت مي كنيم. خود را فدايت مي كنيم . جان را نثارت مي كنيم. 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 آغاز جشن هاي عقد و عروسي در روستاي زرقان

با نزديك شدن به آغاز سال 1391 خورشيدي بعضي خانواده ها در حال آماده سازي خانه و خانواده خود براي جشن ازدواج فرزندان خود هستند، ما نيز به نمايندگي از اهالي روستاي زرقان به اين خانواده ها  و عروس  و داماد هاي جديد تبريك مي گوييم.

 جشن هاي عروسي از 29 اسفند ماه شروع مي گردد  و به دليل شلوغي عروسي ها هر شب دو يا سه عروسي برگزار مي گردد.

 

 

 

پيوندتان مبارك

 

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سلام  زرقان . سلام آبادي . امروز 18 اسفند ماه 1390 آب وهواي روسنتاي زرقان  جغتاي بهاري است. 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اين روزها رقابت هاي داغ انتخاباتي در همه جاي ايران در جريان است روستاي زرقان نيز نه تنها مستثني از اين قاعده نيست بلكه هميشه يكي از پرشور ترين روستاهاي شهرستان جغتاي در برگزاري انتخابات بوده است . انتخابات اين دوره مجلس در روستاي زرقان دوباره شور انتخاباتي را در بين اهالي به جريانات سياسي كشور متصل نموده است.

نامزد هاي نمايندگي مجلس كه امسال شانس بيشتري براي نشستن در صندلي هاي بهارستان را دارند در روستاي زرقان از اين قرار هستند:

حاج عبدالله داورزني -  دكتر محسني - مهندس آبسالان - سبحاني - محبي - بروغني - اميني

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , zarghan20.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com