كانون فرهنگي و هنري شهداي زرقان (كانون مسجد) نزديك به 2 سال است كه افتتاح شده است و فعاليت اصلي خود را تقريباً يكسال است كه شروع كرده است و اكثر برنامه هاي فرهنگي مسجد را برگزار نموده است ،

اما نداشتن دفتر كار مشخص شايد بزرگترين مشكل كانون باشد ،

اگر مسئولين روستا علي الخصوص شوراهاي جديد روستا كه رسماً از 12 شهريور ماه سال جاري فعاليت خود را آغاز مي نمايند و مدير كانون فرهنگي روستا نيز يكي از اعضاي شوراي اسلامي روستا شده است دفتري مناسب براي كانون تهيه نمايند شايسته تقدير است تا هم برنامه هاي كانون منظم تر گردد و ديگر اينكه جوانان روستا سردرگم نباشند.

ازجمله برنامه هاي كانون براي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مي توان به برگزاري كلاسهاي:

احكام،بدنسازي  و كونگ فو، روخواني و تجويد قرآن كريم، تجويد و حفظ قرآن كريم، آيروبيك و ژيمناستيك ويژه خواهران و مسابقه كتابخواني اشاره كرد كه توسط استادان :حجةالاسلام حاج آقا سيد جواد خاتمي،حجه الاسلام خداشاهي، آقاي فريمانه و خانم حسيني نسب در روستاي زرقان برگزار مي گردد.

 

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مراسم شب 21 ماه رمضان در روستاي زرقان

مراسم طبق برنامه ساعت 10 شب برگزار گرديد حجة الاسلام حاج آقا سيد جواد خاتمي سخنران مراسم بود.... در بين برنامه طبق روال اينگونه مراسم ها در چند سال اخير سخنران مراسم از اهالي خواست تا با توجه به نا تمام ماندن حسينيه و زائر سراي زرقانيها در مشهد مقدس اهالي كمك هاي نقدي خود را جهت اتمام اين زائر سرا و حسينيه جمع آوري نمايند، چند در بين مردم پول ها را جمع مي كردند ، هرركس هرچه در توانش بود كمك مي كرد از 5000 تومان تا 1ميليون تومان ... خدا قبول كند

پس از مراسم سخنراني مراسم قرآن به سرگرفتن آغاز شد، حجة الاسلام جواد خداشاهي در ابتدا ضمن تسليت شهادت امام علي (ع) به محضر رسول اكرم ص و حضرت فاطمه (س) و حضرت ولي عصر (عج) مراسم را شروع كرد ... چراغ ها خاموش شد....

بك يا اللهُ ، بك يا اللهُ، بك يا الله، ده مرتبه

الهي به محمدٍ به محمدٍ... ده مرتبه خدايا تورا به پيامبرت قسم مي دهم عنايات خود را نصيب ما به فرما

الهي به عليٍ به عليٍ به عليٍ ده مرتبه .... ذكر مصيبت چگونگي ضربت خوردن امام علي ع

حاج آقا خاتمي روضه اي براي امام علي  (ع)  خواندند ...

خدايا علي را كجا مي برند                   در اين نيمه شب چرا مي برند

برون شد زخانه آنچنان زهرا شبانه            غريبم علي جان غريبم علي جان

الهي به فاطمةٍ به فاطمةٍ  ذكر زبان حال حضرت فاطمة(س)

مراسم ادامه پيدا كرد تا برنامه قرآن به سر گرفتن به پايان رسيد....در پايان پس دعاي حاج آقا خاتمي مراسم به پايان رسيد...

اهالي پس از پذيرايي  براي خواندن نماز هاي صد ركعتي آماده شدند

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بشنو از ني چون حكايت مي كند                  از جدايي ها شكايت مي كند

وز نيستان چون مرا ببريده اند                       در نفيرم مرد و زن ناليده اند

روزي روزگاري سندباد براي سركشي از باغ خود به يكي از كلاته هاي بغداد مي رود ، ناگهان با منظره اي عجيب روبرو مي شود . حدود يك تريلي از بار علوفه بيده شده را كه جهت خشك شدن داخل باغش چيده بود شبانه ناپديد مي بيند، شروع كرد به تحقيقات از همسايگان باغ خود ، نتيجه تحقيقات او اين است كه شب گذشته آقاي غضنفر باشي در كلاته مشغول آب گرفتن بوده است و با تراكتور و تريلي خود به آنجا رفته است و علوفه هاي خشك شده خود را كه اتفاقاً در همسايگي باغ سندباد مي باشد  شبانه به بغداد آورده است، تمامي شواهد انگشت اتهام را به سمت غنفر باشي نشانه رفته بود ، لذا سند باد با بزرگان بغداد مشورت كرد و تصميم بر اين شد كه جهت بازديد منزل غضنفر به آنجا بروند ، ابتدا سند باد به اتفاق مش ماشالله به منزل غضنفر مي روند تمام نشانه هاي علوفه هاي سندباد مشاهده مي گردد ، در اينجا مش ماشالله به سند باد پيشنهاد مي دهد كه به خاطر آبروي نصرالله خان برادر غضنفر فعلاً شكايت نكند تا بزرگان بنشينند و پا در مياني كنند ، نصرالله خان پس از سه روز از سفر برمي گردد و بزرگان دوباره به منزل غضنفر مي روند ولي اين بار ديگر خبري از علوفه هاي سند باد نيست و ظاهراً نيز هيچ جابه جايي صورت نگرفته بود ، با اين حساب سر سند باد مالباخته بي كلاه مي ماند و غضنفر و نصرالله خان خوشحال از اين قضيه و در حالي كه بيلشان دسته پيدا كرده بود هرچه خواستند به سند باد گفتند و تازه طلبكار هم شدند ، مش ماشالله نيز كه قبلاً شاهد اين قضيه بود ، از نصرالله خان حمايت كرد.  

                                                                      نويسنده احمد زرقاني

onLoad and onUnload Example

نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تبريك اهالي خوب زرقان به محضر امام عصر(عج)

همزمان با شب ميلاد امام عصر (عج) اهالي روستاي زرقان با آذين بندي مسير خيابان اصلي مسجد جامع و پخش شربت و شيريني ، اين شب فرخنده را به محضر مبارك منجي عالم بشريت امام مهدي (عج) تبريك گفتند و جشني به همين مناسبت در مسجد جامع برگزار نمودند.

اين مراسم بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جامع برگزار گرديد.

در ابتداي اين مراسم رئيس شوراي اسلامي روستاي زرقان آقاي عباس زرقاني ضمن خير مقدم به اهالي تشكر ويژه اي نيز از اهالي خوب زرقان به خاطر حضور حماسي در انتخابات 24 خرداد داشت ، ايشان ضمن اعلام اينكه تقريباً 80 درصد اهالي در اين انتخابات شركت نموده اند، از حضور حماسي آنها قدر داني نمود.

سپس اين مداحان بودند كه با مولودي خواني خود محفل را نوراني نمودند

 

onLoad and onUnload Example


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی زرقانی - زرقان 20 ׀ تاریخ: سه شنبه 4 تير 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 16 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , zarghan20.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com